Zandboarden in Huancachina - Reisverslag uit Nazca, Peru van Sophie . - WaarBenJij.nu Zandboarden in Huancachina - Reisverslag uit Nazca, Peru van Sophie . - WaarBenJij.nu

Zandboarden in Huancachina

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

08 September 2015 | Peru, Nazca

Vandaag zijn we om kwart over 6 vertrokken vanuit Lima. Over de Panamerican Highway reden we naar Pisco, waar de haven San Martin vlakbij ligt. Vanaf daar vertrok de boot naar de Ballestas Eilanden die liggen in het Paracas Nationaal reservaat. Op deze eilanden wonen veel dieren zoals pinguins, zeeleeuwen, pelikanen en aalscholvers.Deze dieren waren vanaf de boot goed te zien want we voeren dicht langs de kust. Het schijnt geluk te brengen als één van de vogels je onderpoept en zowaar, halverwege de boottocht zat er een witte klodder op de mouw van mijn jas. Op de terugweg naar de haven zijn we langs de Candelabro gevaren, dit is een tekening die in de rotsen is gemaakt. Tot slot hebben we heerlijk vis als lunch gegeten voor we onze weg vervolgden naar Ica, een stad ten zuiden van Pisco. We verbleven in de oase Huancachina in de woestijn. Hier hebben we een avontuurlijke excursie geboekt: met een 10persoons buggy scheurden we twee uur lang door de woestijn. De achtbanen in Walibi stellen niet veel voor vergeleken met de heuvels die we met de buggy af gingen. Onderweg zijn we ook gestopt om te zandboarden. Op onze buik gingen we op een snowboard de zandheuvels af en dit ging best snel! Als laatst hebben we vanaf de heuvels de zon zien onder gaan, dit was prachtig om te zien.