Met de nachtbus naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Sophie . - WaarBenJij.nu Met de nachtbus naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Sophie . - WaarBenJij.nu

Met de nachtbus naar Arequipa

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

11 September 2015 | Peru, Arequipa

Woensdag om kwart over 7 zijn we vertrokken richting Nazca. Onderweg zijn we gestopt voor een paar mooie uitzichtfoto´s en bij een uitkijktoren van waaraf we een paar Nazcalijnen konden bekijken. Deze lijnen zijn uitgegraven in de grond en waren waarschijnlijk tekeningen voor de goden. We verbleven in hotel San Marcelo buiten de stad, een hotel wat zijn beste tijden wel gehad heeft. Het was ooit waarschijnlijk best mooi maar nu nogal vervallen. De laatste paar kilometers naar het hotel bestond uit een weg van zand en stenen, een weg waar wij nooit met onze gewone auto´s overheen zouden rijden! ´s Middags ben ik het plaatsje Nazca in geweest. Daar heb ik wat nuttige dingen gedaan zoals geld pinnen, postzegels kopen en heb ik voor 5 euro een ´echte´ Adidaspet gekocht. Als late lunch heb ik een gevulde avocado gegeten, echt heel lekker. Verder de rest van de dag wat bij het hotel rondgehangen en een potje kaarten gespeeld. De volgende ochtend zijn we voor een excursie naar de Chauchilla begraafplaats. In de droge dorre vlakte zijn graftombes ontdekt en deze mummies zijn goed bewaard gebleven. Verder hebben we ´s middags geluncht en bij het hotel rondgehangen. Om 22.15u ´s avonds zouden we met de nachtbus naar Arequipa vertrekken maar deze ging een uurtje later. We hadden plaatsen bovenin de bus en we kregen een kussentje en deken. Ondanks dat de rit door de Andes (haarspeldbochten, remmen, optrekken) niet bepaald relaxt was, heb ik mede dankzij de cinnarizine, redelijk geslapen en was ik niet heel erg moe toen we donderdag om half 9 ´s ochtends in Arequipa aankwamen. Dit is een mooie koloniale stad in het zuiden van Peru. We konden gelijk inchecken in het hotel en na een verfrissende douche zijn we naar het centrum gewandeld. Hier hebben we eerst wat gegeten. Op het broodje dat ik had besteld bij de lokale Bakker Bart zat iets pittigs en toen ik dat in m´n keel kreeg sprongen de tranen in m´n ogen, zo pittig was het! In Arequipa ligt vlakbij het Plaza de Armas het Monasterio de Santa Calina, een klooster uit de 16e eeuw. Hier hebben we een rondleiding gekregen door de oude slaapkamers, keukens en verschillende straatjes en patio´s. ´s Avonds hadden we afgesproken met Anneke, we hebben samen in de 6e klas op de middelbare school gezeten, en sinds ruim een jaar woont ze hier bij haar vriend. Ze werkt bij zijn raftingbedrijf waar we morgen gaan raften. Bij Misti Sushi Fusion hebben we heerlijk sushi gegeten, die was echt veel beter dan de sushi die je in Nederland bij een all-you-can-eat-sushi-vreetschuur krijgt, en gezellig bijgekletst. Anneke was erg blij met de pepernoten die ik had meegenomen  Tot slot hadden we nog ergens een drankje gedaan voor we terug zijn gewandeld naar het hotel.

• 13 September 2015 - 10:43

Marjan Kamphuis:

hallo sophie,fijn om sl je verslagen te lezen en ik zie leuke blije foto's
    geniet er van xx