Met de nachttrein naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Sophie . - WaarBenJij.nu Met de nachttrein naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Sophie . - WaarBenJij.nu

Met de nachttrein naar Hue

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

07 Juni 2016 | Vietnam, Hué

Inmiddels zijn we halverwege onze vakantie en ook al halverwege Vietnam. Gister hebben we de hele dag leuke dingen gedaan in de omgeving van Ninh Binh en ´s avonds zijn we met de nachttrein naar Hué vertrokken waar we vanochtend dus zijn aangekomen.
Gisterochtend zijn we met een jeep van de guesthouse naar het prestigieuze boeddhistische tempelcomplex Bai Dinh gegaan, dit ligt ongeveer 22 km vanaf de Nguyen shack. Hier hebben we een paar uur rondgewandeld en alle pagoda´s en vele boedha´s bewonderd. Deze waren allemaal even mooi om te zien, het was erg indrukwekkend. Toen we terugliepen naar de jeep op de parkeerplaats zat de chauffeur daar onder een afdakje van zeil met een aantal verkopers van drinken en snoep. Hier kregen we in hele kleine kopjes groene thee en zo konden we in de schaduw op de veel te kleine stoeltjes even bijkomen want het was weer erg warm. Daarna zijn we op de terugweg gestopt bij de opgravingen van de voormalige koningsstad Hoa Lu. Hier hebben we niet heel lang rondgewandeld voor we terugreden naar de guesthouse. Omdat het einde van de middag was en het droog was zijn we het uitkijkpunt Hang mua beklommen. Dit is een trap van een paar honderd treden naar een prachtig uitkijkpunt met kleine pagode (echt overal wordt een pagode neergezet). Boven moesten we wel even bijkomen van de klim want het zweet gutste weer aan alle kanten. Vanaf boven konden we heel ver over de omgeving uitkijken. Nog een paar selfies gemaakt en toen zijn we de trap naar beneden afgelopen, dit ging een stuk makkelijker dan omhoog! Bijna beneden gekomen hadden we het over onze aanstaande treinreis en toen zei ik tegen Jochem ´neem jij zo de tas met snoepjes en m´n hoed.....´ en tegelijk zeiden we ´NEEEEE WAAR IS DIE TAS?´. Kut, die tas hadden we neergezet toen we een selfie gingen maken, helemaal boven op de top! Gelukkig is Jochem een fitte sportman en binnen 10 minuten was hij voor de tweede keer naar boven en weer naar beneden geklommen! We hadden nog tijd om lekker te eten en te douchen voor we om kwart voor 9 met de taxi naar het station in Ninh Binh vertrokken. De treinkaartjes waren al geboekt en geprint, we hadden de softsleeper en de twee bovenste bedden waren voor ons. De trein vertrok om 21.49u op tijd en vrij snel ben ik in slaap gevallen. De trein was erg mooi en schoon, er was ruimte in onze coupe om de backpacks neer te leggen en de bedjes waren ruim genoeg. We deelden de coupe met een Vietnamees gezin, de moeder deelde het bed met 2 kinderen. ´s Ochtends waren we best uitgeslapen en rond 9u werden we door een taxi bij ons hotel in Hué afgezet. Eind van de ochtend zijn we lopend richting het centrum gegaan. We zijn langs de rivier en over de brug Truon Tien gelopen en als eerste naar de lokale markt gegaan. Buiten werd veel groente en fruit verkocht, maar ook kruiden en kippen. Het was wel oppassen want ook hier reden de scooters rakelings langs je heen. Binnen was de markt een drukke chaos en werd echt van alles verkocht, speelgoed, tassen, neppe merkspullen en kleding. Ook kon er binnen gegeten worden dus voor veel te veel geld hadden wij ons allerlei Vietnamees eten voor laten zetten. Het smaakte goed maar was wel een beetje te veel. Daarna zijn we naar de Koningsstad gelopen om deze te bekijken. Dit was mooi om te zien maar het was wel zonde dat er veel verwoest van is tijdens verschillende oorlogen. Omdat het op de lijst van UNESCO staat werden er verschillende gebouwen opnieuw gebouwd. Na de wandeling zijn we lekker teruggegaan naar het hotel om te relaxen. Gelukkig maar want het heeft net heel hard geregend en geonweerd. Vanavond gaan we eten in het hotel waar we slapen want dit restaurant is toevallig als beste (1e plaats) beoordeeld op Tripadvisor. Hier hadden we niet op gelet toen we het boekten en we hadden het ook niet verwacht omdat dit hotel maar 20 euro per nacht kost!

• 07 Juni 2016 - 13:28

Marjan Kamphuis:

wat een betoverend mooi land, veel herkenningen met thailand maar volgens mij de natuur hier nog mooier.
    prachtige foto's en erg gelachen om het trappenverhaal al weten we wat het is, wij moesten destijds 400 treden omhoog en dat was ook zweten en hijgen, knap van jochem om het voor de tweede keer te doen,kanjer!
    wij deden dat in de vroege ochtend vanwege de hitte.
    ook de foto's bij je vorige verhaal bekeken en we genieten hier op afstand met jullie mee.
    heel veel liefs en kussen van ons beidenxx