Het paradijsje in Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Sophie . - WaarBenJij.nu Het paradijsje in Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Sophie . - WaarBenJij.nu

Het paradijsje in Trincomalee

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

10 Juni 2018 | Sri Lanka, Trincomalee

Het is alweer dinsdag in de tweede week van onze vakantie dus hoog tijd om weer eens een verhaal te schrijven.
Afgelopen donderdagmiddag zijn we vanuit Anuradhapura met de tuktuk naar Mihintale geweest, dat ligt ongeveer 15km buiten de stad. Dit complex bestaat uit een aantal oude tempels en dagoba´s en een hele hoge rots met uitkijkpunt over de omgeving. De trappen naar de dagoba en zittende boeddha waren best stijl! Jochem heeft ook de hele hoge rots met uitkijkpunt beklommen maar ik heb dat niet gedaan want ik vond het pad veel te stijl en het waaide ook echt heel hard. ´s Avonds hebben we weer in de guesthouse gegeten, noodles deze keer, en daarna op ons balkon kopjes thee gedronken.
De volgende ochtend ging de wekker vroeg want om 7.15u stond de tuktuk klaar om ons naar het busstation te brengen. Hier vertrokken we met de public bus naar Trincomalee, een avontuur van ongeveer 4 uur. De bus stopte heel vaak onderweg, was oud, heeft geen airco en zat heel erg vol mensen maar dat had allemaal z´n charme en past bij Sri Lanka. Omdat wij ruim op tijd waren hadden wij een zitplaats. Duur is een ritje met de bus hier niet, ongeveer 2 euro per persoon. Onderweg werd het landschap wat platter en minder bebost maar nog wel tropisch met palmbomen. Ook langs deze weg stonden behalve waarschuwingsbordjes voor overstekende kinderen, ook bordjes om te waarschuwen voor overstekende olifanten. In Trincomalee werden we gelijk aangeklampt door een tuktuk-chauffeur die ons 25km verderop bij het Jungle Beach resort afzette wat rustig gelegen was in het Jungle-achtige strandlandschap. Trincomalee zelf is niet echt een gezellige of leuke plaats want bijna alle toeristen komen hier voor de verschillende stranden die net boven Trincomalee liggen.
Onze Lagoon cabin was echt prachtig, heel ruim, mooi ingericht en een terras aan de lagune waar die middag een nieuw hek omheen gebouwd werd. De Jungle Beach is een resort met allemaal aparte huisjes, een zwembad, restaurant en natuurlijk het strand. De mensen die er werken zijn allemaal even vriendelijk. Omdat we rond lunchtijd al in konden checken hebben we de hele middag lekker bij het zwembad gelegen en gelezen.
Zaterdag zijn we natuurlijk eerst gaan ontbijten. Dit ontbijt bestond uit allerlei lekkere broodjes, een smootie, sapje, yoghurt, fruit en we konden nog van een aparte menukaart allerlei soorten eieren en gerechten bestellen, echt heel veel keus! Hierna hebben we het grootste deel van de dag op het strand gelegen en in de zee gezwommen, het water was heerlijk en er zaten geen kwallen. Het strand leek wat vies doordat het zand soms bijna zwart was maar dit komt door mineralen die erin zitten. In de lagune tegenover onze kamer had Jochem vandaag de eerste krokodillen gespot en op de foto weten te zetten, gelukkig dat er dus een hek omheen zat! Deze avond hadden we gegeten bij het beach-restaurant aan het strand, heel lekker ook weer en met het geluid van de aanspoelende golven op de achtergrond.

• 12 Juni 2018 - 06:01

Marjan Kamphuis:

hallo lieverds wat een mooi plekje daar ondanks die griezelige krokodillen.
    we genieten van de verhalen en prachtige foto's
    veel liefs van het thuisfront xx