Zwemmen met Atlantis, Zeus en Osiris - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Sophie . - WaarBenJij.nu Zwemmen met Atlantis, Zeus en Osiris - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Sophie . - WaarBenJij.nu

Zwemmen met Atlantis, Zeus en Osiris

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Februari 2013 | Mexico, Playa del Carmen

Terwijl ik het restje pizza van gisteravond opeet is het weer tijd om een verslagje op deze site te zetten! Vandaag was de dag van mijn reis waar ik me ontzettend op verheugd had, namelijk een dag met dolfijnen zwemmen in Dolphinaris locatie Rivier Maya! Het programma duurde van 9.00 - 17.00uur, een hele dag dus. Ik zat in een groepje met 5 andere mensen. Als eerst kregen we een uitleg over hoe het dagprogramma eruit zou zien en daarna gingen we het water in en mochten we de dolfijnen aaien en met ze zwemmen: eerst ging ik in het water liggen en duwde de dolfijn tegen me voeten zodat ik de lucht in ging en daarna mocht ik de dolfijn aan beide vinnen vasthouden en ging ik zo het zwembad door, echt supergaaf! Dolfijnen voelen best vreemd aan: ze zijn glad, zacht, een beetje warm want ze zijn warmbloedig net als mensen en ook voelt hun huid stevig. Het was best spannend om de dolfijnen te aaien want ze zijn groot! Na deze eerste kennismaking hadden we even pauze en vervolgens kregen we allemaal een kus van een dolfijn en hielden we een klein watergevechtje met de dolfijn. Na de lunchpauze gingen we weer het water in en mochten we een board vasthouden en werden we door een dolfijn door het water geduwd. Tussendoor was er veel tijd om de dolfijnen te zien springen, klappen, zwaaien, ronddraaien en supersnel te zien zwemmen door het zwembad en bij de verschillende onderdelen maakte een fotograaf foto´s van iedereen met de dolfijnen. Op het laatst kregen we een duikbril en een scooter zodat we snel door het water gingen en de dolfijnen onder water goed konden zien. Ook hebben we uitleg gekregen over het trainen van de dolfijnen en over het voortplantingsprogramma van het dolfinarium en een rondleiding door de ruimtes waar het eten voor de dolfijnen wordt klaargezet. Het was echt een hele leuke dag, heb zelfs nog mijn Spaans geoefend door in het Spaans met de trainers te kletsen! Toen ik wegging kon ik foto´s kopen maar zoals bij veel toeristische attracties betaal je de hoofdprijs: 3 foto´s op dvd voor 69 dollar! Nou ben je geen echte Nederlander als je niet gierig bent en niet kunt afdingen dus voor iets meer geld heb ik 9 foto´s op dvd en een filmpje van verschillende onderdelen op een dvd :D Helaas zit in mijn netbook geen dvdspeler dus de foto´s volgen nog. Morgen of dinsdag vraag ik een vriendin van school want volgens mij heeft zij een grote laptop bij zich.
Verder heb ik de afgelopen week nieuwe leuke klasgenoten erbij gekregen, heb ik met hun twee keer gebarbecued, gedronken & gedanst in een Cubaans restaurant en gister hebben we even op het strand gelegen :) Morgen gaan we met z´n vijven een tour naar Isla Mujeres maken omdat er geen les is in verband met een Mexicaanse feestdag dus morgen volgt er weer een verhaaltje!
Hasta luego!