Weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Sophie . - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Sophie . - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

10 Maart 2013 | Nederland, Groningen

Het is een gek idee dat ik een week geleden vanuit zonnig en warm Playa del Carmen vertrok met het vliegtuig naar Mexico city en vanaf daar met het vliegtuig terug naar Amsterdam. De vluchten gingen gelukkig volgens schema en maandagmiddag 4 maart rond kwart over 2 's middags landde ik op Schiphol. In Mexico city kon ik op het vliegveld nog even mijn Spaans oefenen toen ik in uiteraard vloeiend Spaans aan een stewardess kon vragen waar de bus naar terminal uno vertrok omdat de aerotrain fuera de servico was. In Amsterdam lag mijn bagage op de band en zonder gecontroleerd te worden door de douane (ik had dus net zo goed 3 flessen tequila mee kunnen nemen in plaats van 1) kon ik doorlopen en stond mama op me te wachten :) Het was gelukkig niet zo koud en de rit naar Julianadorp viel me heel erg mee aangezien ik nog gewend was aan drempels en kuilen op de snelweg en ritjes van 7 of 10 uur.
Sinds woensdag ben ik in Groningen en ik had gehoopt de sneeuw en kou dit jaar over te slaan maar niets is helaas minder waar: het is sinds donderdag heel erg koud en vanmorgen kon ik toch echt de auto krabben en ontdooien.
En dan nu nog even een stukje over de laatste dagen van mijn prachtige reis. Op dinsdag vertrokken we met de boot naar Belize city en vanaf daar met de bus naar Chetumal in Mexico. We zouden eigenlijk helemaal met de boot naar Chetumal gaan maar de boot was kapot dus dat ging niet door. Daar was ik heel erg blij mee want ik reis liever met de bus dan met de boot omdat je vanuit de bus nog wat van het land ziet. Toen we in Playa del Carmen aankwamen voelde het een beetje als thuiskomen want ik had er al 3,5 week doorgebracht. 's Avonds zijn we uit eten geweest bij een restaurant aan de 5th Avenida en hebben we een cocktail gedronken bij L'ambasade. Woensdag was het erg lekker weer en hebben we de hele dag op het strand gelegen en ik heb ook in de zee gezwommen. Eind van de middag heb ik nog even gewandeld en 's avonds sushi gegeten bij Sushitto waar ik eerder al drie keer had gegeten. We zijn lang blijven zitten bij Sushitto en daarna hebben we nog ergens anders wat gedronken. Als dames gratis mogen drinken is het natuurlijk zonde om gelijk terug te gaan naar het hotel. Donderdag was het helaas een regenachtige dag dus naar het strand gaan kon niet. Ik heb gewinkeld en kleren gekocht bij de Bershka en gezellig geluncht met een groepje van de taalschool en bijgekletst met Michaela. 's Avonds was de laatste avond van de groep dus gingen we nog een keer met de hele groep uit eten. We gingen naar restaurant La Bodegita del Medio waar ik tijdens mijn taalcursus een keer een avondje had gesalsadanst. Het eten was erg lekker en na afloop van het etentje bleven we met z'n vieren nog een cocktail drinken en had ik even salsa gedanst. Vrijdagochtend vertrok de groep naar het vliegveld dus moesten we afscheid nemen. Het was wel raar dat ineens de hele groep weg was en Cecile, Rianne en ik niet meegingen met hen. Eind van de ochtend gingen we naar hotel Illusion Boutique, dit was heel erg mooi en schoon, en 's middags hadden we nog even gewandeld en 's avonds gingen we lekker uit eten bij pizzeria Romeo (daar had ik tijdens de taalcursus 8 keer gegeten) en daarna gingen we op stap. Het was heel gezellig in de Palazzo, Blue Parrot en Coco Maya en ook deze avond had ik weer even salsa gedanst. Zaterdagochtend gingen we na het ontbijt bij Mosquito beach op een relaxed ligbed liggen en 's middags hadden we met lekkere broodjes en hapjes op het dakterras van het hotel gezeten. Zondagochtend was alweer mijn laatste ochtend en nadat ik mijn backpack goed ingepakt had ging ik om 13u met de ADObus naar het vliegveld in Cancun.
Nog een paar tips voor als je deze reis gaat maken. Wat echt niet mag ontbreken in je backpack, neem geen harde plastic koffer mee, zijn: een wimperkrultang, 300 wattenschijfjes, een zaklamp, wandelschoenen en wandelsokken, een zonnebril, tampons (die wij in Nederland gebruiken zijn er niet te koop) en een reishanddoek. Wat je thuis kunt laten zijn: een regenbroek, hygiënische wcbrildekjes, een heuptasje voor onder je kleding (dit zie je altijd, zeker als je dun bent), een taalgidsje en een slaapzak.
Nu heb ik nog even een avondje vrij en morgen begint dan het serieuze, werkende leven: om half 9 's ochtends moet ik bij de apotheek zijn. Ik zet de wekker dus maar op tijd want ik ga ervan uit dat ik ook morgenochtend met anti-ijsspray, slotontdooier en een ijskrabber aan de slag mag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Houdt van verre reizen maken

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 804
Totaal aantal bezoekers 16309

Voorgaande reizen:

06 Juni 2018 - 06 Juni 2018

Chillen in Sri Lanka

28 Mei 2016 - 18 Juni 2016

Het Verre Vietnam

06 September 2015 - 26 September 2015

21 dagen prachtig Peru

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Op reis in Midden-Amerika

Landen bezocht: