Rock the boat - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Sophie . - WaarBenJij.nu Rock the boat - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Sophie . - WaarBenJij.nu

Rock the boat

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

04 Februari 2013 | Mexico, Isla Mujeres

Vandaag was er in verband met een Mexicaanse feestdag geen school dus ben ik met Michaela (Slowaaks), Megumi (Japans), Marscha (Russisch) en Vivian (Braziliaans) naar Isla Mujeres geweest. Om 8uur stond het toeristenbusje voor het hotel, ze zouden pas om 8.10u komen dus we waren nog niet klaar haha. Door het busje werden we naar de boot in Cancun gebracht. Kennen jullie de clip Rock the boat van Aaliyah nog? De boot waarop zij danst in die video lijkt op de boot waar wij vandaag mee weg gingen. En ook de kleur van de zee komt sterk overeen! Kijk vooral dus even op youtube om een indruk te krijgen. Op de boot was het erg gezellig want er was harde muziek om op te dansen, het was prachtig zonnig weer en er werden gratis cocktails en colaatjes uitgedeeld :) Tijdens de boottocht naar Isla Mujeres stopten we en gingen we snorkelen en er was veel te zien want het water is heel helder. Ik heb allemaal visjes en rotsen onder water gezien: blauwe visjes, vissen met gele strepen en nog een grote pijlstaartrog die net boven de bodem zwom. Echt mooi om te zien! Op het eiland konden we even bij een haai kijken en daarna stond er een Mexicaans lunchbuffet klaar. Wederom heb ik lekker gegeten van het buffet: twee keer een bord vol, erg veel dus! Na de lunch gingen we weer op de boot en vaarden we naar downtown Isla Mujeres waar we een kleine anderhalf uur de tijd hadden om rond te wandelen. Dat was lang genoeg want in ongeveer 10 minuten kun je van de ene kan naar de andere kant van het eiland wandelen, zo smal is het! Daarna zeilden we met de boot terug en zat ons Isla Mujeres uitstapje erop. Het was echt een hele leuke dag :D