Mountainbiken tussen de piramides - Reisverslag uit Coba, Mexico van Sophie . - WaarBenJij.nu Mountainbiken tussen de piramides - Reisverslag uit Coba, Mexico van Sophie . - WaarBenJij.nu

Mountainbiken tussen de piramides

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

28 Januari 2013 | Mexico, Coba

Vandaag ben ik met Vivian, een aardig Braziliaans meisje van de taalschool, met Easytours op pad geweest. We werden om 8.00uur al opgehaald en zijn naar Cenotes bij Tulum in de buurt gebracht. Met een Italiaanse gids die al een tijd in Mexico woont hebben we een wandeling van ruim 2,5 uur in de jungle gemaakt en hij vertelde erg veel over de verschillende bomen, planten, cenotes en de Maya´s. Was erg leuk en interessant! Natuurlijk mochten tijdens deze wandeling mijn wandelschoenen en wandelsokken niet ontbreken, ik was blij dat ik die had aangedaan en ook was ik blij met m´n lange broek want ik ben niet geprikt door muggen en ik kon goed lopen zonder uit te glijden over stenen of blaadjes.
Daarna gingen we met een hele groep een lunchbuffet eten (pasta, salades, rijst, tortilla's, worteltjes, gehaktballen) en nadat ik me daar helemaal volgepropt had, zoals je hoort te doen bij een onbeperkt buffet, vervolgden we onze tour. We stopten onderweg naar de Coba-ruines bij een oud Mayadorpjes waar de mensen nog in hele simpele, soort houten hutten, wonen en zelf voor hun eten zorgen. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk want we liepen gewoon door hun huizen! Ze hadden bijna geen meubels, zelfs geen bedden! Ze slapen namelijk in hangmatten en die schijnen heel goed te zijn als je aan baby´s wilt beginnen want de Maya´s hebben veel kinderen. Aldus de gids die ons daar rondleidde :)
De Coba ruïnes waren de laatste stop van vandaag. Eerst liepen we met een gids mee die wat over de ruïnes vertelden en daarna kon je kiezen of je 25 minuten wilde lopen, per fietstaxi of op een mountainbike naar de grootste piramide wilden gaan. Met Vivian en Ophelia ben ik op de fiets gegaan, echt te gek om tussen de piramides door te mountainbiken! En het voelde ook weer een beetje als thuis, ergens op de fiets naar toe gaan. De grootste piramide lag midden in de jungle en was erg hoog en je mag er op staan. Dat mag namelijk bij de meeste oude ruïnes of piramides niet vanwege instortingsgevaar. We zijn helemaal naar boven geklommen maar dat was best eng want het was echt hoog!!! Na heel wat treden en erg veel zweet waren we eindelijk boven en het uitzicht was prachtig! De afdaling was nog enger dan naar boven klimmen maar gelukkig was er een touw in het midden en ben ik half zittend naar beneden geklommen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Houdt van verre reizen maken

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 16325

Voorgaande reizen:

06 Juni 2018 - 06 Juni 2018

Chillen in Sri Lanka

28 Mei 2016 - 18 Juni 2016

Het Verre Vietnam

06 September 2015 - 26 September 2015

21 dagen prachtig Peru

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Op reis in Midden-Amerika

Landen bezocht: