De laaste dagen van de reis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Sophie . - WaarBenJij.nu De laaste dagen van de reis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Sophie . - WaarBenJij.nu

De laaste dagen van de reis

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

27 September 2015 | Nederland, Groningen

Inmiddels ben ik ruim een dag thuis en het is fijn om weer thuis te zijn. De eerste was is gedaan, m´n backpack is uitgepakt en de eerste kaassouflé en kroket heb ik alweer gegeten. Nu gaan we terug naar de laatste paar dagen van mijn mooie reis door Peru.
Afgelopen woensdag ging de wekker halverwege de nacht zodat we om 4.00uur bijna vooraan in de rij stonden voor de eerste bus van half 6 naar boven, naar Machu Picchu. Vlak voor 6.00uur stonden we boven te wachten tot de deuren van de opgraving opengingen. We zijn gelijk naar boven gegaan om de bekende uitzichtfoto van de citadel en de bekende puntvormige berg Huayna Picchu te maken zonder al te veel toeristen op de achtergrond. Het uitzicht was echt heel erg mooi! Daarna ben ik met Emiel en Mark in ongeveer drie kwartier verder naar boven gewandeld, naar de zonnepoort, de Inti Punku genoemd. Vanaf hier hadden we een goed uitzicht over de opgraving en de omliggende bergen. Langzaam trok de nevel weg en brak de zon een beetje door. We zijn weer naar beneden gewandeld en daarna ben ik naar de Inca brug gewandeld. Dit was een spannende wandeling over een smal pad langs een hele hoge steile helling. Gelukkig was er op het smalste stuk een leuning om je aan vast te houden. De Incabrug zelf is afgesloten omdat er jaren geleden een toerist vanaf gevallen is. Inmiddels was het heel erg druk geworden bij Machu Picchu en ook warm door de zon maar toch hebben we de citadel met o.a. de zonnetempel bekeken en natuurlijk heel veel foto´s gemaakt! Eind van de ochtend zijn we met de bus terug gegaan naar Aguas Calientes waar we hebben geluncht, de souvenirmarkt hebben bezocht en op een terras hadden gezeten voor we eind van de middag terug naar Cuzco gingen met de trein (tot Poroy met de trein en vanaf daar met de bus verder). Om half 10 waren we terug bij het hotel in Cuzco en toen ben ik vrij snel gaan slapen want ik was erg moe.
Donderdag was alweer de laaste hele dag van de reis. In de ochtend hebben we eerst lekker ontbeten bij Jack´s café, uiteraard met pannenkoeken, en daarna zijn we naar de souvenirsmarkt gegaan om de laatste souvenirs te kopen. En op weg naar de lokale San Pedro markt zagen we een processie door de stad gaan. De San Pedro markt was leuk om te zien omdat dit een grote overdekte markt is waar Peruanen hun vlees, kaas, groente, aardappels en quinoa kopen en ook komen om te eten. Het eten rook erg lekker maar toch durfde ik er niet te eten. Daarnaast waren er souvenirs, klederdracht en stoffen te koop. We hebben nog even geluncht bij de Mc Donalds en koffie gedronken bij de Starbucks voor we teruggingen naar het hotel. Daar heb ik mijn backpack opnieuwe ingepakt. Om 19u ´s avonds gingen we met de hele groep uit eten als afscheid. We begonnen met een lesje cocktail shaken. De nationale cocktail is de Pisco sour, een cocktail die bestaat uit Pisco (gemaakt van Peruaanse druiven), limoensap, suikerwater en eiwit. Deze is erg lekker. Als eten had ik cavia besteld en deze was in de oven klaargemaakt. De cavia smaakte goed maar die uit Arequipa was toch lekkerder. Na het eten ben ik met een groepje naar Mama Afrika aan de Plaza de Armas gegaan voor een salsales, een dansje en natuurlijk een lekkere cocktail. Vrijdagochtend hebben we gebruncht bij Jack´s café voor we begin van de middag met de bus naar het vliegveld van Cuzco gingen. In ruim een uur zijn we naar Lima gevlogen, waar we ruim 3 uur overstaptijd hadden. Dit was meer dan genoeg want de douane deed niet moeilijk. De laatste Soles heb ik uitgegeven aan o.a. een fles goede Pisco zodat ik thuis ook Pisco sour kan mixen. De vlucht van Lima naar Amsterdam ging heel snel voorbij. Eerst had ik een film gekeken en toen ben ik lekker gaan slapen. Halverwege de vlucht ben ik even wakker geworden en 3 uur voor de landing werd ik wakker. Toen heb ik nog een serie gekeken en wat spelletjes gespeeld tot de landing begon. Het was goed weer en we kwamen ruim een half uur eerder dan gepland aan in Schiphol waar lieve Jeroen al op me stond te wachten. In Groningen aangekomen stonden er mooie bloemen op tafel en ging Jochem lekker bietjes met aardappels en cordon bleu koken.
Helaas is de reis nu voorbij en moet ik morgen weer aan het werk. De drie weken zijn voorbij gevlogen omdat de groep zo gezellig was, de dagen heel afwisselend waren en omdat Peru zo´n prachtig land is met mooie bergen, vulkanen, vlaktes en natuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Sophie

Houdt van verre reizen maken

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 16318

Voorgaande reizen:

06 Juni 2018 - 06 Juni 2018

Chillen in Sri Lanka

28 Mei 2016 - 18 Juni 2016

Het Verre Vietnam

06 September 2015 - 26 September 2015

21 dagen prachtig Peru

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Op reis in Midden-Amerika

Landen bezocht: