Van de Colca Canyon naar Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Sophie . - WaarBenJij.nu Van de Colca Canyon naar Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Sophie . - WaarBenJij.nu

Van de Colca Canyon naar Puno

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

16 September 2015 | Peru, Puno

Maandagochtend in Cabanaconde werd ik niet heel uitgeslapen wakker, vanaf halverwege de nacht had er een dier onder mijn raam staan bleren dus ruimschoots voor de wekker van 05.45uur was ik wakker. Om 8.00uur kwamen we aan bij het uitkijkpunt Cruz del Condor om condors te spotten. Als ze te zien zijn is dat meestal tussen ongeveer 8 – 9uur omdat dan de termiekbellen omhoog komen en ze daar op zweven. Het was heel erg druk met toeristen maar gelukkig had ik een goed plekje op een rots. We hebben verschillende condors en adelaars zien vliegen maar ze vlogen wel ver weg dus het was lastig om ze goed op de foto te krijgen. Om half 10 gingen we nog een uurtje wandelen en onderweg hebben we meerdere condors van vrij dichtbij zien vliegen, echt heel gaaf! Onderweg naar Chivay zijn we verder nog bij een uitzichtpunt gestopt voor foto´s en in het plaatsje Maca zijn we even gestopt voor wat foto´s bij de kerk. In Chivay aangekomen hebben we ingecheckt in het mooie hotel, geluncht aan het Plaza des Armas en over de lokale markt geslenterd. Daarna zijn we met een klein groepje naar hot springs geweest om even te relaxen. Verder hebben we deze dag niet veel gedaan want ´s avonds was het heel erg koud!
Dinsdag zijn we vroeg vertrokken, het was nog steeds erg koud!, richting Puno. De rit duurde ongeveer 6 uur en een deel reden we de weg die we eerder al hadden gereden. Zo kwamen we opnieuw langs het hoogste punt van 4910 meter maar we zijn er niet gestopt. We zijn wel een paar keer gestopt onderweg. Een keer voor een kopje Inca-thee, bij een uitzichtpunt waar we flamingo´s in het wild konden zien en bij een meer. Begin van de middag zijn we Puno in gegaan, dit is een leuke kleine stad die aan het Titicaca-meer ligt en de meeste toeristen die er komen, zijn op weg naar dit meer. We hadden trek in junkfood dus bij de Bembos hebben we lekkere hamburgers en patat gegeten. Verder hebben we wat rondgewandeld en ´s avonds zijn we uit eten geweest, hier had ik forel met een soort aardappelpuree gegeten en een stuk lemon taart als toetje. Dit was allemaal erg lekker! Het is hier vanwege de hoogte van 3800meter vanaf eind van de middag al erg koud maar gelukkig staat er in de hotelkamer een kleine straalkachel. Alleen toen ik de stekker in het stopcontact stopte maakte de kachel kortsluiting en het duurde 5 lange peruaanse minuten (ongeveer een uur) voordat de stop weer omhoog was gezet in de meterkast en ik een ander kacheltje had  Deze nacht had ik erg lekker geslapen en ook het ontbijt de volgende ochtend in dit hotel was erg goed. Coca thee, fruitsapje en broodjess gezond met avocado. Na het ontbijt zijn we naar de grote supermarkt gegaan om suiker, rijst, olie en speelgoed te kopen voor de gastfamilie waar we morgenavond op Amantani blijven slapen. In de middag zijn Lenny en ik meegeweest met een excursie naar Sillustani, dit is een begraafplaats op 35km van Puno. De tombes zijn hoge torens die aan de rand van het Umayo-meer staan en gebouwd zijn door het Colla-volk, maar het is niet bekend hoe oud de tombes precies zijn. Het uitzicht aan de rand van het meer hier heel erg mooi.
Morgenochtend vertrekken we voor twee dagen naar het Titicaca-meer waar we de Uros-eilanden, Amantani en het eiland Taquile zullen bezoeken. Op deze eilanden is geen internet dus het duurt even voordat ik weer een verhaaltje post.